Regulamin
Regulamin sklepu internetowego Lemon Cat
Cześć!
Zainteresowały Cię moje dywany? Bardzo się cieszę! W tym miejscu możesz zapoznać się z regulaminem obowiązującym podczas zakupów w moim sklepie.
Na początek moje pełne dane rejestrowe jako administratorki sklepu i sprzedawczyni: Aleksandra Żółkiewska prowadząca działalność nierejestrową w rozumieniu art. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców, adres do doręczeń: ul. Kościuszki 35/5, 50-011 Wrocław, adres e-mail kontakt@lemoncat.pl.
Poniżej znajdziesz regulamin, w którym zawarte zostały informacje m.in. o sposobie złożenia zamówienia prowadzącego do zawarcia umowy, szczegółach dotyczących realizacji zawartej umowy, formach dostawy i płatności dostępnych w sklepie, procedurze odstąpienia od umowy, czy postępowaniu reklamacyjnym.
W razie jakichkolwiek uwag, pytań, wątpliwości, jestem do Twojej dyspozycji pod adresem kontakt@lemoncat.pl, a w sytuacjach awaryjnych pod numerem telefonu 694439975.
§ 1. Definicje
- Kupujący – każdy podmiot składający zamówienie i kupujący poprzez Sklep,
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze mną umowę sprzedaży niezwiązaną z bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta (PNPK)– osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- Cena– wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Kupujący jest zobowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt,
- Przedsprzedaż– proces zbierania przez Sprzedawcę zamówień na Produkty, które będą dostępne w sprzedaży od określonego terminu, i zawierania Umów przed planowanym terminem wprowadzenia Produktów do sprzedaży,
- Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem https://www.lemoncat.pl/regulamin.
- Sklep– sklep internetowy Lemon Cat działający pod adresem https://www.lemoncat.pl, na której można składać zamówienia indywidualne.
- Sprzedająca – Aleksandra Żółkiewska prowadząca działalność nierejestrową w rozumieniu art. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców, adres do doręczeń: ul. Kościuszki 35/5, 50-011 Wrocław, adres e-mail kontakt@lemoncat.pl,
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy,
- Zamówienie Indywidualne – zamówienie produktu z katalogu produktów dostępnych na Stronie lub z gotowych projektów udostępnianych przez Sprzedającą,
- Zamówienie Indywidualne Spersonalizowane – zamówienie produktu na podstawie specyfikacji Kupującego, co wiążę się ze stworzeniem spersonalizowanego Projektu na zamówienie Kupującego przez Sprzedającą,
- Projekt – projekt graficzny wykonany przez Sprzedającą dla Spersonalizowanego zamówienia indywidualnego na podstawie specyfikacji Kupującego w celu wizualizacji końcowego produktu,
- Produkt – wszelkie rzeczy ruchome oferowane przez Sprzedającą w ramach Sklepu,
- Produkt Outletowy – Produkt, w odniesieniu do którego Kupujący został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od typowych wymogów zgodności z Umową, np. w zakresie kompletności, jakości, funkcjonalności itp.,
- Produkt z Elementami Cyfrowymi (TzEC) – Produkt oferowany przez Sprzedającą, zawierający Treść Cyfrową lub Usługę Cyfrową, bez których Produkt nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Treści Cyfrowe lub Usługi Cyfrowe mogą być dostarczane przez Sprzedającą lub podmiot trzeci,
- Treść Cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej,
- Umowa – umowa zawierana pomiędzy Sprzedającą a Kupującym, której przedmiotem jest świadczenie Usług Elektronicznych lub sprzedaż Produktów na rzecz Kupującego,
- Usługi Cyfrowe – – usługi pozwalające Kupującemu na:
- wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,
- wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Kupującego lub innych użytkowników Usługi Cyfrowej,
- inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej,
- Usługi Elektroniczne –wszelkie usługi elektroniczne świadczone przez Sprzedającą na rzecz Kupującego na pośrednictwem Sklepu. Usługi Cyfrowe stanowią rodzaj Usług Elektronicznych.
§ 2. Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem Sklepu prowadzę sprzedaż detaliczną Produktów, świadcząc jednocześnie na rzecz kupującego Usługi Elektroniczne. Kupujący może dokonać zakupu Produktów wskazanych na stronach Sklepu lub określonych w ramach Przedsprzedaży.
- egulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu https://lemoncat.pl, a także prawa i obowiązki Sprzedającej i i Kupujących.
- Do korzystania ze Strony, w tym w szczególności do dokonania zakupu, nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są:
- dostęp do Internetu,
- standardowy, aktualny system operacyjny,
- standardowa, aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą plików cookies,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- W przypadku, gdy dla korzystania z Produktu lub TzEC konieczne będzie spełnienie dodatkowych warunków technicznych, innych niż wskazane w ust. 3, poinformuję o tym Kupującego przed złożeniem zamówienia, np. poprzez zawarcie wymagań technicznych w opisie Produktu lub TzEC
- Kupujący nie może złożyć zamówienia i dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem. Kupujący powinien wskazać prawdziwe i kompletne dane osobowe, aby móc zawrzeć Umowę sprzedaży.
- Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.
- Wszystkie ceny produktów podane w Sklepie są cenami brutto i nie zawierają kosztów dostawy, które określone są w § 7. Ustęp 1. niniejszego Regulaminu.
- Informacje zamieszczone w Sklepie w zakładce Zamówienia indywidualne nie stanowią oferty tylko zaproszenie do zawarcia Umowy (art. 71 kodeksu cywilnego, Dz.U. 2017.459 ze zm.).
-
W celu uniknięcia wątpliwości wskazuję, że:
- Umowy, które dotyczą sprzedaży Produktów, są umowami zobowiązującymi do przeniesienia własności Produktu, do których stosuje się przepisy rozdziału 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
- Umowy, które dotyczą sprzedaży TzEC, są umowami zobowiązującymi do przeniesienia własności Produktu, do których stosuje się przepisy rozdziału 5a i nie stosuje się przepisów rozdziału 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
- Umowy, które dotyczą Usług Elektronicznych, mogą (ale nie muszą) być umowami o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, do których stosuje się przepisy rozdziału 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 3. Usługi Elektroniczne w Sklepie
- Za pośrednictwem Sklepu świadczę na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną.
- Podstawową Usługą Elektroniczną świadczoną na rzecz Kupującego jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia w Sklepie prowadzącego do zawarcia ze mną umowy. Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności posiadania konta w Sklepie.
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć konto w Sklepie, Sprzedawca świadczy również na rzecz Kupującego Usługę Elektroniczną polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie. W koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień w Sklepie. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła. Kupujący jest zobowiązany zabezpieczyć dostęp do swojego konta Użytkownika przed dostępem osób nieuprawnionych, a ponadto jest zobowiązany nie udostępniać loginu i hasła żadnym osobom trzecim.
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się zapisać do newslettera, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego Usługę Elektroniczną polegającą na przesyłaniu Kupującemu wiadomości e-mail, które zawierają informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Sprzedawcy. Zapis do newslettera odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zapisu do newslettera lub poprzez zaznaczenie stosownego check-boksa podczas składania zamówienia. Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera, klikając w przycisk służący do rezygnacji, który jest zamieszczony w każdej wiadomości przesyłanej w ramach newslettera. Kupujący może także wysłać do Sprzedawcy wiadomość e-mail z prośbą o wypisanie z bazy newslettera.
- Usługi Elektroniczne są świadczone na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży Produktów zawierane za pośrednictwem Sklepu.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, podejmuję środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych Usług Elektronicznych, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Sprzedająca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować mnie o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Strony, a wszelkie zgłoszenia związane z funkcjonowaniem Strony, może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail kontakt@lemoncat.pl. W wiadomości Kupujący powinien określić rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Strony.
- Z uwagi na to, że Sklep stanowi system teleinformatyczny zarządzany przez Sprzedawcę, Sprzedawca może prowadzić prace techniczne i informatyczne, które będą miały na celu rozwój Sklepu oraz świadczenie Usług Elektronicznych na jak najwyższym poziomie.
§ 4. Składanie zamówienia
- Kupujący może złożyć zamówienie jako zarejestrowany klient albo jako gość.
- Zarejestrowanym klientem jest Kupujący, który posiada konto w Sklepie. Kupujący może założyć konto poprzez zaznaczenie stosownego checkboxa w procesie składania zamówienia lub wypełnienie samodzielnego formularza rejestracji konta dostępnego w Sklepie.
- Jeżeli Kupujący posiada konto w Sklepie, przed złożeniem zamówienia powinien się do niego zalogować. Logowanie możliwe jest również w trakcie składania zamówienia poprzez kliknięcie w link dostępny w ramach wyświetlanego komunikatu.
- Wszelkie opisy Produktów dostępne na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu właściwych przepisów prawa cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia Umowy.
- Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie formularza zamówienia po uprzednim dodaniu do koszyka interesujących Kupującego produktów. W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Na etapie składania zamówienia następuje również wybór sposobu dostawy zamówionych produktów oraz wybór metody płatności za zamówienie. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Regulaminu, Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą.
- W przypadku Produktów, które są Produktami Outletowymi, dodatkowym warunkiem złożenia zamówienia jest zaznaczenie checkboxa, że Kupujący wyraża zgodę na nabycie Produktu niepełnowartościowego.
- Proces składania zamówienia kończy kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie. Kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie stanowi oświadczenie woli Kupującego prowadzące do zawarcia ze Sprzedającą umowy sprzedaży.
- Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca, najpóźniej w terminie 7 (słownie: siedmiu) dni od dnia otrzymania zamówienia, może:
- przyjąć ofertę złożoną przez Kupującego poprzez przyjęcie zamówienia do realizacji — w takim przypadku Umowa sprzedaży Produktów zostaje zawarta z chwilą doręczenia Kupującemu wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia do realizacji,
- może nie przyjąć oferty Kupującego i anulować złożone zamówienie — w takim przypadku Umowa sprzedaży Produktów nie zostaje zawarta, a Kupującemu są zwracane wszystkie płatności, o ile Kupujący ich dokonał na etapie składania zamówienia.
- Kupujący po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany na stronę Sklepu z instrukcją dokonania płatności. Zapłata za zamówienie powinna nastąpić w ciągu 2 dni roboczych od zawarcia umowy.
- W formularzu zamówienia Kupujący musi podać prawdziwe dane osobowe. Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedającego co do ich poprawności. W takim przypadku Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Sprzedawcy. W takiej sytuacji Kupującemu przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Sprzedawcy na podjęcie kontaktu z Kupującym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Kupującego.
- Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 10 powyżej.
§ 5. Przedsprzedaż
- W odniesieniu do niektórych rodzajów Produktów, Sprzedające może, ale nie musi, zorganizować Przedsprzedaż.
- Produkty objęte Przedsprzedażą są wyraźnie oznaczane w ramach Sklepu jako Produkty dostępne w Przedsprzedaży. Na stronie takiego Produktu Sprzedająca zamieszcza informację, od jakiej daty Produkt najprawdopodobniej będzie dostępny i od jakiej daty Produkty najprawdopodobniej będą wysyłane.
- Na potrzeby zawierania Umów w ramach Przedsprzedaży postanowienia § 4 stosuje się odpowiednio.
- Sprzedająca zastrzega sobie prawo do zmiany terminu, o którym mowa w ust. 2, szczególnie na skutek opóźnienia w dostarczaniu Produktów przez osoby trzecie (np. producentów). Sprzedająca będzie informowała Kupujących o wszelkich zmianach terminów związanych z Przedsprzedażą, poprzez zamieszczenie informacji w Sklepie oraz wysłanie wiadomości e-mail, na adres podany przez Kupującego.
- W przypadku, gdyby sprzedaż Produktu nie była możliwa na warunkach przewidzianych w Przedsprzedaży (np. dostawcy nie dostarczą odpowiedniej ilości lub rodzajów materiałów, nastąpi wzrost ceny materiałów itp.), Sprzedająca poinformuje Kupującego o tych okolicznościach.
Jeżeli Kupujący będący Konsumentem lub PNPK nie zgadza się na przedłużenie terminu dostarczenia Produktu lub zmianę warunków sprzedaży Produktu, może zrezygnować z nabycia Produktu, a Sprzedająca zwraca takiemu Kupującemu wszelkie płatności dokonane w ramach Przedsprzedaży.
§ 6. Zamówienia indywidualne
- W Sklepie istnieje możliwość złożenia zamówienia na produkty wykonywane na Indywidualne Zamówienie.
- Kupujący zobowiązany jest zasygnalizować chęć zawarcia umowy poprzez kontakt ze Sprzedającą poprzez wypełnienie i przesłanie formularza znajdującego się na Stronie w zakładce Zamówienia indywidualne lub przesłanie wiadomości elektronicznej na adres kontakt@lemoncat.pl.
- Sprzedająca po otrzymaniu wypełnionego formularza – w ciągu 3 dni roboczych – prześle na adres elektroniczny Kupującego podany w formularzu Wycenę zawierającą: cenę za produkty opisane w formularzu oraz przybliżony czas realizacji zamówienia.
- Na podstawie otrzymanej Wyceny Kupujący składa zamówienie poprzez wysłanie wiadomości zwrotnej z informacją o zaakceptowaniu podanych w niej warunków przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Brak odpowiedzi ze strony Kupującego w ciągu 3 dni roboczych na otrzymaną Wycenę oznacza anulowanie procesu składania zamówienia. Oznacza to też, że podany w Wycenie przybliżony czas realizacji zamówienia nie jest już wiążący i może ulec zmianie.
- Sprzedająca zastrzega sobie możliwość zmiany, na podstawie otrzymanych od Klienta informacji dotyczących szczegółów personalizacji, przesłanej wcześniej Wyceny, bądź odmowy przyjęcia zamówienia do realizacji (np. z powodów ograniczeń technicznych).
- Dla zamówień spersonalizowanych Sprzedająca bezpłatnie wykona graficzny projekt produktu końcowego w terminie do 10 dni roboczych od akceptacji Wyceny przez Kupującego. Wykonany Projekt jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedającej.
- Kupujący w terminie 3 dni roboczych zobowiązany jest do akceptacji lub odrzucenia Projektu. Możliwe jest wprowadzenie poprawek do Projektu przy obopólnej zgodzie Kupującego i Sprzedającej. Odrzucenie Projektu lub brak odpowiedzi w ciągu 3 dni roboczych ze strony Kupującego oznacza anulowanie procesu składania zamówienia. Oznacza to też, że podany w Wycenie przybliżony czas realizacji zamówienia nie jest już wiążący i może ulec zmianie.
- Z chwilą akceptacji Projektu przy Zamówieniach Spersonalizowanych lub akceptacji Wyceny przy Zamówieniach z dostępnych projektów następuje oświadczenie woli Kupującego prowadzące do zawarcia ze Sprzedającą umowy sprzedaży.
- Klient po złożeniu zamówienia otrzymuje od Sprzedającej Szczegóły Realizacji zawierające:
A. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji;
B. Dokładny termin realizacji zamówienia;
C. Formularz do uzupełnienia przez Kupującego z danymi niezbędnymi do realizacji zamówienia i wystawienia rachunku. - Po otrzymaniu Szczegółów Realizacji zamówienia konieczne jest podanie danych niezbędnych do jego realizacji oraz wybór sposobu dostawy zamówionych produktów i metody płatności za zamówienie. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Regulaminu, Kupujący może skontaktować się ze Sprzedającą.
- Jeżeli Kupujący wybrał płatność przelewem bankowym, po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany na stronę z potwierdzeniem zamówienia oraz instrukcją dokonania płatności. Jeżeli Kupujący wybrał płatność BLIKiem na telefon, po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany na stronę z potwierdzeniem zamówienia oraz instrukcją dokonania płatności.
- Zapłata za zamówienie powinna nastąpić w ciągu 2 dni od zawarcia umowy.
- Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedająca nie jest zobowiązana do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada takie uprawnienie.
- Sprzedająca może wstrzymać realizację Zamówienia w następujących sytuacjach:
- podanie przez Kupującego nieprawdziwych/nieprawidłowych/niekompletnych danych – po bezskutecznej próbie wyjaśnienia prawidłowości danych z Kupującym i w przypadku braku możliwości kontaktu z Kupującym,
- w przypadku niedokonania przez Kupującego zapłaty za Zamówienie w terminie, o którym mowa w ust. 12 niniejszego paragrafu.
§ 7. Dostawa i płatność
- Dostępne do wyboru sposobu dostawy zamówienia opisane są w Sklepie oraz prezentowane są Kupującemu na etapie składania zamówienia. Koszt dostawy zamówienia ponosi Kupujący, chyba że Sprzedająca wskaże inaczej. Sprzedająca ma prawo zadecydować o podziale zamówienia na kilka oddzielnych przesyłek bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Kupującego.
- Dostępne metody płatności za zamówienie opisane są na Stronie w zakładce Dostawy i płatności oraz prezentowane są Kupującemu na etapie składania zamówienia.
- W przypadku nieodebrania Produktu lub odmowy odebrania Produktu przez Kupującego oraz jego ewentualnym zwróceniu Sprzedającej Kupujący może zostać zobowiązany do naprawienia szkody, jaką poniosła Sprzedająca na skutek nieodebrania Produktu, np. w postaci kosztów wysyłki, które pokryła Sprzedająca.
§ 8. Cena i płatności
- Dostępne metody płatności za zamówienie są opisane na stronie Sklepu oraz prezentowane Kupującemu na etapie składania zamówienia.
- Jeżeli Kupujący wybrał płatność przelewem bankowym lub BLIKIEM na telefon, po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem zamówienia oraz instrukcją dokonania płatności. Zapłata za zamówienie powinna nastąpić w terminie 2 od złożenia zamówienia. Po upływie tego terminu Sprzedająca może przyjąć, że Kupujący zrezygnował z nabycia Produktów, i anulować złożone zamówienie.
- Jeżeli Kupujący prosi o wystawienie faktury, jest ona doręczana Kupującemu drogą elektroniczną, na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
- Wszystkie Ceny podane na stronach Sklepu są cenami brutto.
- Sprzedawca jest uprawniony do udzielenia Kupującym rabatów, obniżek lub innych preferencji związanych z ceną według własnego wyboru, w szczególności w ramach organizowanej akcji promocyjnej. Szczegóły akcji promocyjnych określają odrębne regulaminy akcji promocyjnych. Kupującemu nie przysługuje prawo żądania rabatów, obniżek lub innych preferencji, które nie wynikają z akcji promocyjnej.
- W każdym przypadku informowania o obniżeniu Ceny Produktu Sprzedawca obok informacji o obniżonej Cenie zamieszcza również informację o najniższej Cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany Produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej Cenie Sprzedawca zamieszcza również informację o najniższej Cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
§ 9. Realizacja zamówienia
- Realizacja zamówienia polega na skompletowaniu zamówionych Produktów lub ich wykonaniu w oparciu o zaakceptowany przez Kupującego projekt lub wybrany z puli dostępnych projektów, zapakowaniu ich w celu dostawy do Kupującego oraz nadaniu przesyłki do Kupującego zgodnie z wybraną przez Kupującego formą dostawy zamówienia.
- Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do Kupującego (powierzenia przesyłki przewoźnikowi trudniącemu się przewozem).
- Kupujący jest obowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli Kupujący stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktów, jest obowiązany dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, np. w postaci spisania protokołu szkody (art. 545 § 2 k.c.).
- Czas realizacji zamówienia jest wskazany przy każdym Produkcie. Zamówione Produkty powinny zostać wydane Konsumentowi lub PNPK w terminie do 30 dni, chyba że w opisie Produktu został wyraźnie oznaczony przez Sprzedawczynię dłuższy termin. W takiej sytuacji, składając zamówienie, Kupujący wyraża zgodę na dłuższy termin realizacji zamówienia wynikający z opisu Produktu. Dla zamówień indywidualnych czas realizacji jest każdorazowo ustalany z Kupującym.
- Jeżeli Kupujący zamówił produkty ze wskazanym różnym czasem realizacji, wiążącym dla Sprzedającej terminem realizacji całości zamówienia jest ten najdłuższy spośród wszystkich produktów wchodzących w skład zamówienia, przy czym Sprzedająca może zaproponować podział zamówienia na kilka niezależnych przesyłek celem przyspieszenia czasu realizacji w odniesieniu do części produktów.
§ 10. Odstąpienie od umowy Konsumenta
- Konsument, który zawarł ze Sprzedającą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych Produktów. W przypadku, gdy Umowa obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach termin na odstąpienie od Umowy liczy się od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części.
- Dla spersonalizowanych zamówień indywidualnych Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy ze względu na fakt, że przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (art. 38 pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta).
- Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedającą o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępnego pod adresem https://lemoncat.pl/dostawi-i-zwroty, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedającej niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedająca zaproponowała, że sama odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedająca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym najtańszy dostępny na Stronie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Konsument) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedająca została poinformowana o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
- Jeżeli Sprzedająca nie zaproponowała, że sama odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produkt z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. Sprzedającej przysługuje prawo dokonania potrącenia swojej wierzytelności wobec Kupującego z tego tytułu zgodnie z art. 498 k.c. i następne.
§ 11. Rękojmia za wady i odpowiedzialność za zgodność Produktu z Umową
- Rękojmia za wady Produktów, o jakiej mowa w przepisach Kodeksu cywilnego, jest wyłączona w przypadku Umów sprzedaży Produktów, które są zawierane przez Kupujących innych niż Konsument lub PNPK.
- Do Umów sprzedaży Produktów, które są zawierane przez Konsumenta lub PNPK, stosuje się przepisy o odpowiedzialności za zgodność Produktu z Umową, które są zawarte w ustawie o prawach konsumenta, z uwzględnieniem postanowień Regulaminu. W przypadku, gdy Usługi Elektroniczne świadczone przez Sprzedawcę stanowią równocześnie Usługi Cyfrowe, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Usług Cyfrowych z Umową na zasadach przewidzianych w rozdziale 5b ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedająca jest odpowiedzialny względem Konsumenta oraz PNPK za zgodność Produktu z Umową. Zgodność Produktu z Umową ocenia się zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedająca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że:
- termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedającą, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jej imieniu, jest dłuższy;
- Umowa dotyczy Produktu Outletowego, gdzie Kupujący wyraźnie wyraził zgodę na nabycie Produktu Outletowego.
- W przypadku TzEC Sprzedająca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane, jednak nie krócej niż przez dwa lata od chwili dostarczenia TzEC.
§ 12. Wymiana lub naprawa Produktu niezgodnego z Umową
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument lub PNPK może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedająca może:
- dokonać wymiany, gdy Konsument lub PNPK żąda naprawy, lub
- dokonać naprawy, gdy Konsument lub PNPK żąda wymiany,
jeżeli doprowadzenie Produktu do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub PNPK jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającej, może ona odmówić wymiany lub naprawy w celu doprowadzenia do zgodności Produktu z Umową.
- Konsument lub PNPK udostępnia Sprzedającej Produkt podlegający naprawie lub wymianie, a Sprzedająca odbiera go na swój koszt. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedająca.
- Sprzedająca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie, nie dłuższym niż 21 dni, od chwili, w której została poinformowana przez Konsumenta lub PNPK o braku zgodności Produktu z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub PNPK, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument lub PNPK go nabył.
§ 13. Obniżenie Ceny lub odstąpienie od Umowy w przypadku Produktu niezgodnego z Umową
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument lub PNPK może złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- Sprzedająca odmówiła naprawy lub wymiany Produktu zgodnie z § 11 ust. 3;
- Sprzedająca nie doprowadziła Produktu do zgodności z Umową;
- brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedająca próbowała doprowadzić Produkt do zgodności z Umową;
- brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków, o których mowa w § 11 ust. 1;
- z oświadczenia Sprzedającej lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi ona Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub PNPK.
- Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową.
- Sprzedająca zwraca Konsumentowi lub PNPK kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub PNPK o obniżeniu Ceny.
- Konsument lub PNPK nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową jest istotny.
- Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument lub PNPK może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta lub PNPK wraz z Produktami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub PNPK zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową.
- W razie odstąpienia od Umowy Konsument lub PNPK niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedającej na jego koszt. Sprzedająca zwraca Konsumentowi lub PNPK Cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedająca dokonuje zwrotu Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub PNPK, chyba że Konsument lub PNPK wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 14. Dane osobowe i pliki cookies
- Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedająca.
- Sklep wykorzystuje technologię plików cookies.
- Szczegóły związane z danymi osobowymi oraz plikami cookies opisane zostały w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://lemoncat.pl/polityka-prywatnosci/.
§ 15. Prawa własności intelektualnej
- Sprzedająca poucza niniejszym Kupującego, że treści dostępne na stronach Sklepu oraz elementy produktów fizycznych (np. projekty graficzne) mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedającej.
- Sprzedająca poucza niniejszym Kupującego, ze kopiowanie zewnętrznej postaci Produktów prezentowanych na Stronie (naśladownictwo), a także wszelkie inne zachowania stanowiące czyny nieuczciwej konkurencji wskazane w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji może grozić odpowiedzialnością cywilną i karną.
- Sprzedająca poucza niniejszym Kupującego, że dalsze rozpowszechnianie treści objętych prawami autorskimi przez Kupującego bez zgody Sprzedającej, za wyjątkiem korzystania z treści w ramach dozwolonego użytku osobistego, stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedającej i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
§ 16. opinie
- Sprzedająca może udostępnić Kupującym możliwość zamieszczania opinii o Sklepie, Sprzedającej lub Produktach — w ramach Sklepu lub serwisów zewnętrznych należących do osób trzecich. W takim przypadku do zamieszczania opinii stosuje się postanowienia niniejszego paragrafu.
- Zamieszczenie opinii jest możliwe po skorzystaniu ze Sklepu, w szczególności po zawarciu Umowy, przy czym zamieszczenie opinii jest możliwe w każdym czasie.
- Kupujący powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
- Zakazane jest zamieszczanie opinii:
- bez uprzedniego skorzystania ze Sklepu;
- na temat Produktów, z których Kupujący nie korzystał lub których nie nabył,
- wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
- naruszających dobra osobiste Sprzedającej lub osoby trzeciej;
- przez opłaconych użytkowników, w szczególności w celu sztucznego podwyższenia oceny Produktu.
- Sprzedająca może w każdej chwili dokonywać weryfikacji, czy zamieszczone opinie są zgodne z Regulaminem, a w szczególności, czy pochodzą od Kupujących, którzy rzeczywiście korzystali z Produktu lub nabyli Produkt. Oprócz tego, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości Kupującego dotyczących zamieszczonych opinii, Kupujący może zgłosić Sprzedającej opinię do weryfikacji. Po otrzymaniu zgłoszenia od Kupującego Sprzedająca podejmie działania, odpowiednie do posiadanych możliwości, które będą miały na celu weryfikację zamieszczonej opinii.
- W przypadku zamieszczenia opinii niespełniającej wymagań przewidzianych w Regulaminie Sprzedająca może odmówić publikacji opinii lub ją usunąć.
§ 17. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedająca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedającą,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 18. Reklamacje
- Każdemu Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Sklepu lub wykonaniem Umowy.
- Reklamacje należy zgłaszać do Sprzedawcy na adres kontakt@lemoncat.pl.
- Reklamacje Kupujących rozpatrywane będą na bieżąco, jednak nie później niż w terminie 30 dni roboczych od dnia otrzymania przez Sprzedawczynię zgłoszenia reklamacji.
- Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana do Kupującego na kontakt podany przez Kupującego podczas składania reklamacji.
§ 19. Postanowienia końcowe
- Sprzedająca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów na Stronie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Sprzedająca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego na podstawie umów zawartych przed zmianą Regulaminu. Kupujący, którzy posiadają zarejestrowane konto w Sklepie, o każdej zmianie Regulaminu zostaną poinformowani poprzez wysyłkę wiadomości na adres e-mail przypisany do konta użytkownika. W razie braku akceptacji nowego Regulaminu Kupujący może nieodpłatnie usunąć swoje konto użytkownika.
- Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na miejsce stałego wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów oraz PNPK, w przypadku których właściwość sądu ustalana jest na zasadach ogólnych.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.06.2023r.